Home > Kinderen > Tussendoortje
Tussendoortje

Tussendoortje

Een tussendoortje voor je kind vinden dat ze lekker vinden en ook nog gezond is, is makkelijker dan je denkt!

Drie gebalanceerde maaltijden per dag eten, is vaak beter voor je lichaam dan de hele dag door tussendoortjes snacken. Dat heeft een aantal redenen. Zo eet je tijdens een complete maaltijd vaak gevarieerder: meer vitamines, mineralen, goede vetten en voedingsvezels. Tussendoortjes bevatten doorgaans weinig van deze belangrijke voedingsstoffen en vaak veel suiker en verzadigd vet en daardoor veel energie in de vorm van calorieën. Als je vaak meer energie binnenkrijgt dan je verbruikt, kan dit leiden tot overgewicht.

Je kind verbruikt veel energie tijdens het spelen, ravotten en naar school gaan dus om het energieniveau van je kind op peil te houden kun je ze gedurende de dag nog 2 tussendoortjes geven. Maar wat zijn nu gezonde maar ook lekkere tussendoortjes? Met een handje studentenhaver, snoepgroente, soepstengels, eierkoeken of een stuk fruit na school kom je al een heel eind. Zo kun je de eierkoek bijvoorbeeld ook besmeren met de Blue Band Hazelnootpasta: zie hier een leuk recept! Toch liever een tussendoortje dat ze kunnen drinken? Probeer dan eens een smoothie van vers fruit en yoghurt.

 

Alle artikelen >Gerelateerde artikelen

Alle artikelen >