Home > Kinderen > 4 diner tips voor kinderen
4 diner tips voor kinderen

4 diner tips voor kinderen

Een diner op tafel zetten dat je kind lekker vindt, en dat ook nog eens genoeg voedingswaarden biedt: het klinkt als een hele klus, maar het is makkelijker dan je denkt! Laat groente de hoofdrol spelen, en geef het extra smaak en voedingswaarde met vloeibare margarine.

Groente in de hoofdrol

Met groente in de hoofdrol kun je een heerlijke salade maken of bijvoorbeeld warme groente serveren. Gekookte groente en aardappelpuree krijgen extra smaak en voedingswaarde als je er wat vloeibare margarine doorroert, zoals Blue Band Vloeibaar. Bak vlees en vis in vloeibare margarine, dat levert vitamines en goede onverzadigde vetten. Kijk bij recepten voor tips met veel groente die ook nog eens lekker zijn voor je kind!

Blijf varieren

Daarnaast is het belangrijk om goed te blijven variëren voor het diner. Variatie is vooral belangrijk als het gaat om groente en fruit. Maar het is ook goed om af te wisselen tussen vlees, vis en vleesvervangers. Vooral in vette vis zitten een hoop gezonde, onverzadigde vetten. 

Kies voor goede vetten

Bij een gezond diner op tafel voor kinderen mogen zulke vetten niet ontbreken. De kwaliteit is hierbij ook heel belangrijk. Kies dus voor gezonde vetten, die naast in vis, ook te vinden zijn in plantaardige oliën, noten en de Blue Band producten voor op brood en voor koken, bakken en braden. De margarineproducten van Blue Band zijn gemaakt met plantaardige oliën en bevatten Omega 3 en Omega 6 welke belangrijk zijn voor een normale groei en ontwikkeling van kinderen. Ook bevatten ze vetoplosbare vitamines.

Laat je inspireren door onze recepten

Wij hebben talloze diner recepten voor jou opgesteld waarvan je kind zal gaan smullen, en waarvan het ook nog eens de benodigde voedingswaarden levert. Neem eens een kijkje!

Alle artikelen >Gerelateerde artikelen

Alle artikelen >